3 juli 2019

Vandaag “doen” we Kindness and Connectivity en Composer Study. Binnenkort volgt nog een uitgebreide beschrijving van het curriculum dat we dit jaar volgen!

Bij Kindness and Connectivity doen we “iets liefs” voor onszelf, elkaar of de medemens. Vandaag brengen we de zelfgebakken havermoutappelkoekjes naar de diverse buren die afgelopen vakantie voor onze poezen hebben gezorgd.

We praten over wat lief doen is en lezen weer veel verschillende boekjes. We bedenken plannetjes voor wat we op andere woensdagen kunnen doen, voor wie we nog meer iets kunnen maken of bakken. Verjaardagskaarten maken en opsturen is ook lief, dus mama Iris gaat een overzichtje maken van wie wanneer een kaart wil hebben 😉

Voor de Composer Study is deze periode Mozart aan de buurt. De kinderen houden normaal best van klassieke muziek, maar vandaag is blijkbaar niet het goede moment, of ik heb niet de goede “Best of” playlist uit gekozen (zie boven). Ze worden er allebei boos van, dus na 10 minuten gaat Mozart weer uit. Ik neem me voor om het later in de week nog eens te proberen met een filmpje van een symphonie erbij, of juist met maar één solo-instrument.

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'PLAY is often talked about as if it were a relief from Serious Learning But for children, play IS serious learning. PLAY is really the work of childhood notjustcute.com Fred Rogers'

We vullen de rest dag met vrij spel, spelen in de middag nog met vriendjes buiten en doen het verder rustig aan. Aan alle boosheid van gisteren was te merken dat de meiden nog goed “vol” zitten van de afgelopen weken vakantie en logeren, dus even een beetje op de rem met activiteiten. Ook Alex moet nog een beetje bijkomen van de waterpokken, al lijkt hij steeds minder last te hebben.

Plaats een reactie